
Nadruki na odzieży foliami Flex i Flock
To technika znakowania tekstyliów poprzez wgrzewanie z użyciem wysokiej temperatury, wyciętych wcześniej ploterem, wzorów z folii. W efekcie uzyskujemy bardzo wyrazisty, o perfekcyjnych konturach, jednobarwny wzór, napis lub motyw graficzny. Do nadruków wykorzystujemy całą paletę folii, jednakże ich podstawowy podział to folie Flex i Flock. Jaka jest między nimi różnica? Pierwsza z nich – folia Flex jest znacznie cieńsza i daje nadruk płaski i mocno przylegający do tkaniny. Folia Flock z kolei, jest znacznie grubsza i daje efekt znacznie grubszego nadruku, w dotyku mechaty.
Na jakich tekstyliach folie wypadają najlepiej?
Ważną cechą tego rodzaju nadruku jest duża uniwersalność obu rodzajów folii. Dzięki nim można nanieść wzory i napisy na niemal każdą tkaninę, a dzięki ich sporej plastyczności, mogą być nakładane na tkaninę zarówno gładką jak i nierówną. Personalizacja foliami flex i flock doskonale spisze się na różnych podkładach, od bawełny, przez poliester, po elastan. Zatem jeśli szukasz t-shirtów, bluz, kurtek, odzieży roboczej a zwłaszcza sportowej, ta forma znakowania będzie idealna.
Najważniejsze cechy folii flex i flock
- To najtańsza forma nadruku i opłacalna już od 1 sztuki.
- Tą techniką możemy wykonać nadruki o detalach większych niż 2-3 mm.
- Najkorzystniej wychodzą wzory składające się z 1-3 kolorów. Przy większej ilości kolorów, warto postawić na technikę sitodruku.
- Uzyskane w ten sposób wzory są trwałe, odporne na pranie, rozciąganie.
- Daje świetne krycie, soczyste kolory jednak bez przejść tonalnych i gradientów. Dodatkowo możemy nią uzyskać ciekawe efekty - holograficzne, brokatowe, fluorescencyjne czy puchnący niczym pianka do golenia efekt 3D.
- Folie posiadają certyfikaty Oeko-Tex, dzięki czemu znakowana nią odzież jest bezpieczna także dla dzieci.
- Ubrania tak znakowane należy prasować lewą stroną. Żelazko może uszkodzić wartsywę folii.
- Do takiego nadruku konieczna jest grafika w formacie wektorowym.
Od czego zależy cena znakowania foliami flex czy flock?
1. Od wielkości wzoru - wpływa na ilość zużytej folii.
2. Od rodzaju pliku w jakim jest przesłany projekt do haftu - format wektorowy jak .cdr, .ai obniża cenę, format .jpg, ją zwiększa, ponieważ nasi graficy muszą je zamienić na wersję wektorową, konieczną do wycięcia motywu z folii.
3. Od ilości kolorów na grafice, która przekłada się na ilość użytej folii w różnych kolorach i czas na wycięcie każdego koloru z osobna oraz wielokrotne wgrzewanie motywu.
4. W nieznacznym stopniu od nakładu i rodzaju użytych w nadruku folii - klasyczne folie flex są tańsze. Folie flock, brokatowe, fluorescencyjne czy puchnące są nieco droższe.
Jeśli chcesz uzyskać szybką wycenę usługi haftu skontaktuj się z nami - zadzwoń lub napisz do nas (shop@mebrando.pl) i prześlij do nas plik graficzny.
A co jeśli nie posiadasz własnego wzoru graficznego? Zapraszamy do naszego studia graficznego MeBrando.pl. Wykonamy projekt graficzny od zera.